PISA 2017 : мета, завдання та особливості дослідження
Нормативно-правові документи
Розпорядження КМУ від 04.02.2016 №72-р «Деякі питання участі України у міжнародному дослідженні якості освіти PISA-2018»
Наказ МОН України від 23.02.2016 №149 «Про організацію та проведення міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018 в Україні»
Наказ МОН України від 26.01.2017 №100 «Про підготовку в 2017 році до проведення міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018 в Україні»
Наказ ДНіО ХОДА від 11.04.2016 №142 «Про організацію та проведення міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018 в Харківській області»
Мета PISA – оцінювання рівня володіння 15-річними особами компетентностями, необхідними для повноцінної участі в житті суспільства, а також надання країнам даних для прийняття важливих рішень у галузі освіти
Завдання дослідження
- оцінити функціональну грамотність 15-ти річних учнів за окремими напрямами
- з'ясувати фактори, що впливають на результати навчання учнів
- виявити динаміку результатів порівняно з минулими роками
Організація дослідження в Україні
Здатність особи до широкого розуміння тексту, пошуку нової інформації, її відтворення та використання, інтерпретації змісту й формулювання власних умовиводів, осмислення й оцінювання змісту та форми тексту, а також зацікавленість читанням із метою підвищення рівня знань, досягнення особистісних цілей, розвитку власного потенціалу й активної участі в житті суспільства
Читацька грамотність
Здатність особи до визначення й усвідомлення ролі математики в сучасному світі, надання добре обґрунтованих суджень, уміння використовувати математику в особистих цілях і в суспільному житті.
Виокремлено такі підрозділи, як простір і форма, зміни й взаємозалежності, кількість і невизначеність
Математична грамотність
Сформованість в особи наукових знань, здатність визначати певну наукову проблему, отримувати нове знання; пояснювати наукові явища, робити обґрунтовані висновки про них; розуміти основні характеристики науки як частини системи людського знання; усвідомлювати вплив науки і технологій на зміну матеріального, інтелектуального й культурного середовищ; прагнення долучитися до наукових галузей, бути активним членом суспільства.
Виокремлено такі змістові підрозділи, як фізичні системи, живі системи, система біосфери та космічна система.
Природничо-наукова грамотність
- 12 різних тестових зошитів
- Тестовий зошит містить 4 блоки, у кожному із яких 10-12 різних завдань
- 2 добірки завдань із читання
- 2 добірки завдань із математики або природничих дисциплін
- У кожному розділі є завдання з наданням повної відповіді
- Завдання компетентісного характеру
- Перевірка завдань – кодування (відповідність до запропонованих варіантів відповіді)
Опитування для учнів та адміністрації навчальних закладів
- узагальнене досьє про сформованість найважливіших компетентностей у 15-річних учнів;
- характеристики шкіл та учнів (освітньої системи);
- показники країни порівняно з іншими країнами-учасницями
- інформацію для прийняття країною рішень у галузі освітньої політики та освітніх досліджень;
- показники динаміки змін у її результатах з PISA.
Інформування
- Адреса: вул. Пушкінська, 24, к 20
- Тел. (057)- 731-37-93
- E-mail: center_monitor@ukr.net
- Адреса блогу: http://centermonitoring.blogspot.com/
Центр моніторингу якості освіти